با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان محلی از گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان واقع دربلوار طالقانی رونمایی شد.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان امروز پنجشنبه در آئین رونمایی از گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان اظهار داشت: پسته محصولی استراتژیک، ارزآور و مهد تولید جهانی آن در رفسنجان است که با وجود ۸۰ هزار باغ پسته در این شهرستان و البته وجود درخت هزار و ۵۰۰ ساله پسته و درختان چندصد ساله موجب شد ثبت ملی پسته به نام رفسنجان رقم بخورد.

او افزود: سال ۹۶ در خصوص ثبت گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان اقدام شد و اکنون این نشان بین المللی از سوی وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) به نام رفسنجان ثبت شده است.

رضایی بیان کرد: رفسنجان در حوزه کشاورزی و تولید پسته، آوازه‌ای بلند بالا دارد و در بازار‌های جهانی اعم از آمریکا و اروپا جایگاه ویژه‌ای دارد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: از ۲۰۰ هزار تن تولید پسته در ایران ۷۰ هزار تن امسال در رفسنجان برداشت می‌شود که ۲۰ درصد مصرف داخلی دارد و بقیه آن باید به کشور‌های خارجی صادر شود.

او افزود: امسال جشن ملی پسته در مناطق صفائیه، اسماعیل آباد، کشکوئیه، کبوترخان و خانه خشتی این شهرستان برگزار می شود.

 از گواهی بین المللی نشان جغرافیایی پسته رفسنجان رونمایی شد

همچنین در این برنامه رونمایی از مجسمه پسته واقع در بلوار طالقانی انجام شد.

این مجسمه دارای ۱۰ تن وزن و سه متر ارتفاع و یکی از آثار سمپوزیوم مجسمه بازی رفسنجان می‌باشد که با تلاش میلاد نبی زاده هنرمند کشوری به مدت یک هفته در موزه ریاست جمهوری ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.